Jant ofset değeri hakkında bilgi

TIRE SYSTEMS AND TECHNICAL ISSUES

Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion

Cevapla
Kullanıcı avatarı
musabes
Er
Mesajlar: 27
Kayıt: 27 May 2015 10:13
Konum: Menderes /İZMİR
İletişim:

Jant ofset değeri hakkında bilgi

Mesaj: # 247356Okunmamış mesaj musabes
30 Nis 2016 23:34

Cümleten selamun aleyküm suzuki4x4türkiye ailesi 2001 model 1.6 jlx 5 kapılı suzuki vitarama becce 3" extreme yükseltme kiti ve 5x72 ayna mahruti takmak istiyorum. Extreme kitin sitede 31" lastik desteklediğini okudum. 31x10.5x15 ebatlarında lastik takmayı düşünüyorum. Bu lastik ebatları için becce specer mı yoksa ET değeri kaç olan jant kullanmalıyım ??? Aracı offroad için kullanmayacağım sadece doğa gezileri ve hoş görünmesi için değişiklikleri yapmak istiyorum. Yılda bir 4000 km uzun yol yapıyorum. Şimdiden teşekkür ederim...
Avni ŞAHNA
İŞ GÜVENLİĞİ UZMANI

Kullanıcı avatarı
othar
Ast Sub. Baş Çavuş
Mesajlar: 2244
Kayıt: 02 May 2012 01:08
Konum: Istanbul/Gokturk
İletişim:

Re: Jant ofset değeri hakkında bilgi

Mesaj: # 247365Okunmamış mesaj othar
01 May 2016 21:29

Merhabalar, planlar güzel ama bilmeniz gerekenler var.

Öncelikle ekstrem kit taktığınızda ve birde 31 lastik koyarsanız ön tampona sürter, 30 lastik de sürter ama ön tamponda ufak bir kesme biçmeyle çözülebilir.

5,72 oranlı yani 40/7 ayna mahruti 30 lastik desteklemek içindir, hele birde aracınız otomatik ise uzun yolda perişan olursunuz.. 5,85 (41/7) anca kurtaracaktır ki zaten 31 lastik için uygun oran budur, düz olsa bile 5,72 yinede aracınızın şuandaki performansından götürür.

Ayrıca araç avatar resmindeki araç ve jantlar ise, jant genişliğiniz 6 inç ve artı 10 offset değerindedir. Bu jantlara ne 30 inç nede 31 lastik takmanız sağlıklı olmaz özelliklede asfalt kullanımında, uzun yolda da tehlikeli olacaktır. en az 7 inç genişliğinde jant gerekir 30 inç lastik için 31 inç ise 8 inç genişliğinde jant sağlıklı olanı olacaktır.

Offset değeri ile alakalı bilinmesi gereken bir konu, dodik kullanılmayacak ise kışın (yağmurda, ıslak herhangi bir zeminde) işiniz zor olacaktır, yağmur çamurdan dolayı yan camlarınız ve hatta aynalarınızı kullanamaz duruma gelir. Ama bunlar benim için sorun değil diyorsanız, 7 veya 8 inç jantların genişliği şuandaki jantlarınızdan fazla olacağından zaten belli bir eksi offset görevi göreceklerdir, bu sebeple -10 (8 inç jant için) ila en fazla -20 (7 inç jant için) arasında bir offset değeri işinizi fazlasıyla görecektir. Buna ek olarak takacağınız becce 1 inç spacer bile sistemdeki parçalara ek yük getirir ve daha hızlı bozulmalara yol açar. Not: hangi yolu izlerseniz izleyin, direksiyon turunuzu biraz kısmanız gerekecektir. Buna ek olarak lastikler dışarı çıktıça minimum dönme çapınız da fazlalaşacaktır, bilginiz olsun.

Şuandaki mevcut jantlarına takabileceğiniz ve asfaltta güvenli olacak en geniş ölçü 215, zorlayarak 225 lastik olacaktır. 235x75x15 ve 30x9.5x15 lastik takılır mı takılır ama lastik tabanı yere motorsiklet lastiği gibi bombeli şekilde basmaya başlar, bu ölçüler için en az 7 inç jant sağlıklı olacatır. Kısaca ideal ölçüler, lastik taban genişliğinizin jant genişliğinden en fazla 2-2,5 inç fazla olmasıdır.

Gelelim görselliğe :) Araziye ileride girilmeyecek ise;
3 inç normal becce yükseltme -10, -15 arası offsetli bir jant ve 30 inç lastikle görseliği fazlasıyla yakalarsınız, bu işlemler sonucunda araç ortalama 4 inç kadar yükseleceğinden ve 120 km üstü hızlara çıkmakta tehlikeli olacağından, şehiriçi kullanımda alt devir hantallığını almak ve serilik adına yine 5,85 oranlı ayna mahrutiyi öneririm. 31 lastik size sadece daha fazla sorun çıkarır bence düşünmeyin.

Şimdiden kolay gelsin..
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL

Kullanıcı avatarı
othar
Ast Sub. Baş Çavuş
Mesajlar: 2244
Kayıt: 02 May 2012 01:08
Konum: Istanbul/Gokturk
İletişim:

Re: Jant ofset değeri hakkında bilgi

Mesaj: # 247366Okunmamış mesaj othar
01 May 2016 21:35

Bu arada kesinlikle jant değiştirmeyi düşünüyorsanız 16 jant ve üstüne 215x85x16 lastik takarsanız aracınızın benzini az yakması ve performansı yukarıda belirttiğim olçülere göre çok daha iyi olacaktır. ayrıca bu lastikler hafif olacağından parça ömürleri daha uzun olacaktır.

Not: bu verdiğim ölçü 30,5 inç yüksekliğe sahiptir, 30x9.5x15 lastiklerin %99u ise yükseklik olarak 29,5 inçtir 30 değil, kendi sayfalarında da yazar bu bilgi genelde.
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL

Kullanıcı avatarı
cenknalbantoglu
Asteğmen
Mesajlar: 2428
Kayıt: 04 May 2014 23:30
Konum: İstanbul
İletişim:

Re: Jant ofset değeri hakkında bilgi

Mesaj: # 247372Okunmamış mesaj cenknalbantoglu
02 May 2016 08:25

Bu arada aracınızın orjinal jant ve lastik ebadını değiştirecekseniz örneğin 15 iken 16 yada tam tersi yapacaksanız eski jant ve lastikleri saklayın muayene zamanı ihtiyacınız olacak çünkü bu değişim ağır kusur oluyor unutmayın
Cenk Nalbantoglu
Yaş 46
0 rh-
2006 Grand Vitara 2.0 ile başladık
5.9 ZJ ile yola devam
L200 Blizzard
İSTANBUL

Kullanıcı avatarı
othar
Ast Sub. Baş Çavuş
Mesajlar: 2244
Kayıt: 02 May 2012 01:08
Konum: Istanbul/Gokturk
İletişim:

Re: Jant ofset değeri hakkında bilgi

Mesaj: # 247374Okunmamış mesaj othar
02 May 2016 08:41

cenknalbantoglu yazdı:Bu arada aracınızın orjinal jant ve lastik ebadını değiştirecekseniz örneğin 15 iken 16 yada tam tersi yapacaksanız eski jant ve lastikleri saklayın muayene zamanı ihtiyacınız olacak çünkü bu değişim ağır kusur oluyor unutmayın
Nasıl yani, yönetmelik mi değişti?? Daha Ocak ayında da orjinal olmayan 16 jantla muayeneden geçtim sorunsuz??
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL

Kullanıcı avatarı
cenknalbantoglu
Asteğmen
Mesajlar: 2428
Kayıt: 04 May 2014 23:30
Konum: İstanbul
İletişim:

Re: Jant ofset değeri hakkında bilgi

Mesaj: # 247375Okunmamış mesaj cenknalbantoglu
02 May 2016 08:49

Şanslıymışsın yada dikkatlerinden kaçmış yoksa benle beraber muayeneye giren başka bir araç ebat değişikliği yüzünden ağır kusur yedi memura sordular bu ne diye .Ebat değişikliği aracın gerçek hızını ve km göstermediği için ağır kusur oluyor diye cevap vermişlerdi. Bunu taksiciler bilhassa fazla ücret almak için uyguluyorlar taksimetreyi 16 janta göre ayarlatıp 15 jant lastik takıp aynı mesafede daha fazla ücret yazılmasını sağlıyorlarmış bu yüzden alınmış bu karar diye cevap verdiler.
Cenk Nalbantoglu
Yaş 46
0 rh-
2006 Grand Vitara 2.0 ile başladık
5.9 ZJ ile yola devam
L200 Blizzard
İSTANBUL

Kullanıcı avatarı
cenknalbantoglu
Asteğmen
Mesajlar: 2428
Kayıt: 04 May 2014 23:30
Konum: İstanbul
İletişim:

Re: Jant ofset değeri hakkında bilgi

Mesaj: # 247376Okunmamış mesaj cenknalbantoglu
02 May 2016 09:08

Örnek olarak orjinal ebat 175*65*15 iken lastik bir turda 1,91 mt yol alırken 225*75*16 da ise 2,34 mt yol almakta buna göre de 1 turda lastik 0,43 mt fark yaratmakta yaklaşık %22 ye denk gelmekte.Buda kanunen yasak ama muayene harici buna pek önem verilmiyor.
Cenk Nalbantoglu
Yaş 46
0 rh-
2006 Grand Vitara 2.0 ile başladık
5.9 ZJ ile yola devam
L200 Blizzard
İSTANBUL

Kullanıcı avatarı
musabes
Er
Mesajlar: 27
Kayıt: 27 May 2015 10:13
Konum: Menderes /İZMİR
İletişim:

Re: Jant ofset değeri hakkında bilgi

Mesaj: # 247404Okunmamış mesaj musabes
02 May 2016 18:17

çok teşekkür ederim tecrubelerinizden banada faydalandırdıgınız için..söylemiş oldugunuz bilgiler içinde tekrardan lastik ve jant olayına bakayım...tekrardan allah razı olsun :)
Avni ŞAHNA
İŞ GÜVENLİĞİ UZMANI

Kullanıcı avatarı
othar
Ast Sub. Baş Çavuş
Mesajlar: 2244
Kayıt: 02 May 2012 01:08
Konum: Istanbul/Gokturk
İletişim:

Re: Jant ofset değeri hakkında bilgi

Mesaj: # 247413Okunmamış mesaj othar
02 May 2016 23:45

Cenk abi mantıklı ama sorun şurda başlıyor, bizde ayna mahruti değişimi yapıldığında km göstergesiyle gidilen hız yine aynı duruma geliyor. Yani kanun bundan dolayı eksik yada adamlar işi bilmiyor, biz ticari araç değiliz ki üstüne bide zaten orjinal jant lastik olsa bile km saati hızı 5 ila 10kmye kadar hatalı (fazla) gösterebiliyor çoğu araçta. Hatta işin içine jantın girmesi ap ayrı bir konu.. 15 jant ile orjinal lastikli bir aracın jantlarını 17-18 yapsak bile üstüne konacak lastikle boyut ayarlanır ve toplam çap değişmez, bu bizde geçerli değil tabi ??? >:(

Yada kısaca aracı muayene için dudulluya götürmek lazım sanırım 8-) ne 2 sene önce nede bu ocak ayında sorun çıkmadı ki 2 sene önce adam lastiklerimi baya bi incelemişti hatta sorun mu var dediğimde yok hoşuma gitti demişti yuhh ??? >:(
nese en azından kafam 1.5 sene daha rahat..
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL

Kullanıcı avatarı
othar
Ast Sub. Baş Çavuş
Mesajlar: 2244
Kayıt: 02 May 2012 01:08
Konum: Istanbul/Gokturk
İletişim:

Re: Jant ofset değeri hakkında bilgi

Mesaj: # 247414Okunmamış mesaj othar
03 May 2016 00:07

Bide böle bir liste buldum ağır kusurların içinde lastik için olan kısmı kopyaladım, ama ölçü farklılığı bulunmuyor. :roll: Bu tarihten sonra yeni yönetmelik geldiyse bilemicem ama buna göre

Alıntı Tofed sitesindendir.
http://www.tofed.org.tr/2015/06/11/23-0 ... tablosu-2/

6.7 Lastikler
6.7.1 Lastiğin dış yüzeyi iskelete kadar aşınmış Ağır Kusur 15.01.2012 1 2 3 4 5 6 7 8
6.7.2 Ek hareketli dingilde lastik yok Ağır Kusur 15.01.2012 1 2 3 4 5 6 7 8
6.7.3 lastik sayısı eksik Ağır Kusur 15.01.2012 1 2 3 4 5 6 7 8
6.7.4 Lastik dış yüzeyinde aşınma başlamış Hafif Kusur 15.01.2012 02.03.2014 1 2 3 4 5 6 7 8
6.7.5 Lastik profili uygun olmayan şekilde yeniden açılmış Hafif Kusur 15.01.2012 02.03.2014 1 2 3 4 5 6 7 8
6.7.6 Lastiğe batan yabancı maddeler var Hafif Kusur 15.01.2012 1 2 3 4 5 6 7 8
6.7.7 Lastikler:Eskimiş Hafif Kusur 15.01.2012 02.03.2014 1 2 3 4 5 6 7 8
6.7.8 Lastikler:Yüzey çatlamaları mevcut Hafif Kusur 15.01.2012 1 2 3 4 5 6 7 8
6.7.9 Lastikler: Yüzeyde doku kırılması var Hafif Kusur 15.01.2012 03.02.2013 1 2 3 4 5 6 7 8
6.7.10 Lastikler: doku kırılması mevcut Hafif Kusur 15.01.2012 03.02.2013 1 2 3 4 5 6 7 8
6.7.11 Lastikler: hasar oluşmuş Hafif Kusur 15.01.2012 02.03.2014 1 2 3 4 5 6 7 8
6.7.12 Lastikler: yanak kısmında balon oluşması Hafif Kusur 15.01.2012 02.03.2014 1 2 3 4 5 6 7 8
6.7.14 Lastikler: yarık, yırtık,kesik oluşmuş Ağır Kusur 03.03.2014 1 2 3 4 5 6 7 8
6.7.15 Lastikler: yanak kısmında balon oluşması Ağır Kusur 03.03.2014 1 2 3 4 5 6 7 8
6.8 Lastik profil derinliği (sınırına ulaşıldı/çok yetersiz)
6.8.1 Lastikler: profil derinlik sınırı aşılmış Ağır Kusur 15.01.2012 02.03.2014 1 2 3 4 5 6 7 8
6.8.2 Lastik profil derinliği: lastik tek taraflı aşınmış Ağır Kusur 15.01.2012 1 2 3 4 5 6 7 8
6.8.3 Lastik profil derinliği: lastik sürtünme yüzeyi aynı oranda aşınmamış Hafif Kusur 15.01.2012 1 2 3 4 5 6 7 8
6.8.4 Lastik profil derinliği: sınırda Hafif Kusur 15.01.2012 02.03.2014 1 2 3 4 5 6 7 8
6.8.6 Lastikler: profil derinlik sınırı aşılmış Ağır Kusur 03.03.2014 1 2 3 4 5 6 8
6.8.7 Lastik profil derinliği: sınırda Hafif Kusur 03.03.2014 1 2 3 4 5 6 8

6.11 Lastik ebatları/modeli/tanımlama işaretleri
6.11.1 Yanlış lastik ebadı: yük kapasitesi çok düşük Ağır Kusur 15.01.2012 1 2 3 4 5 6 7 8
6.11.2 Yanlış lastik ebadı: yüksek hız için uygun değil Ağır Kusur 15.01.2012 1 2 3 4 5 6 7 8
6.11.3 Yanlış lastik ebadı: Aynı aks üzerinde farklı ebatta lastik kullanılmış Ağır Kusur 15.01.2012 1 2 3 4 5 6 7 8
6.11.4 Yanlış lastik: karma (Radial ve Cross-ply) lastik takılmış Ağır Kusur 15.01.2012 1 2 3 4 5 6 7 8
6.11.5 Yanlış lastik: lastik-jant uyumu hatalı Ağır Kusur 15.01.2012 1 2 3 4 5 6 7 8
6.11.6 Lastikler yanlış: dönüş yönü hatalı Hafif Kusur 15.01.2012 02.03.2014 1 2 3 4 5 6 7 8
6.11.8 Lastikler yanlış: dönüş yönü hatalı Ağır Kusur 03.03.2014 1 2 3 4 5 6 7 8
6.12 Jant hasarları
6.12.1 Jant/jantlar: hasarlı Ağır Kusur 15.01.2012 1 2 3 4 5 6 7 8
6.12.2 Jant/jantlar: jant teli gevşek Hafif Kusur 15.01.2012 1 2 3 4 5 6 7 8
6.12.3 Jant/jantlar: jant teli yok Hafif Kusur 15.01.2012 1 2 3 4 5 6 7 8
6.12.4 Jant/jantlar:korozyona uğramış Hafif Kusur 15.01.2012 1 2 3 4 5 6 7 8
6.12.5 Jant/jantlar:hava kaçırma tehlikesi var Hafif Kusur 15.01.2012 1 2 3 4 5 6 7 8
6.12.6 Jant/jantlar: hava kaçırma tehlikesi var Hafif Kusur 15.01.2012 03.02.2013 1 2 3 4 5 6 7 8
6.12.7 Jant/jantlar: hatalı tamir edilmiş Hafif Kusur 15.01.2012 1 2 3 4 5 6 7 8
6.13 Jant ebatları/tipi
6.13.1 Hatalı jantlar Ağır Kusur 15.01.2012 1 2 3 4 5 6 7 8
6.13.2 Jantlar: hatalı balans kurşunları Hafif Kusur 15.01.2012 1 2 3 4 5 6 7 8
6.13.3 Jantlar: hatalı supap montajı Hafif Kusur 15.01.2012 1 2 3 4 5 6 7 8
6.13.4 Jantlar: jant kapakları/direksiyon ve fren parçaları ile uyumlu değil Ağır Kusur 15.01.2012 1 2 3 4 5 6 7 8
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL

Kullanıcı avatarı
cenknalbantoglu
Asteğmen
Mesajlar: 2428
Kayıt: 04 May 2014 23:30
Konum: İstanbul
İletişim:

Re: Jant ofset değeri hakkında bilgi

Mesaj: # 247416Okunmamış mesaj cenknalbantoglu
03 May 2016 08:20

Othar bu bahsettiğim araç jant ebat değişikliğinden ağır kusur aldığında yan peronda benim araç lastiklerden hiç kusur almadı yedek lastik ebadına baksaydı bende ağır kusur alırdım o an tutmuyordu.Demem görevlinin ruhsal durumuna qaz6 bağlı olarak değişiyor.Kurallar herkese aynı değil.Mesela ön demir tampon ve vinç ruhsata işli değil bende ama hiç sorun çıkmadı başka bir istasyonda bir abimizin vincini söktürdüler.Eğer offroad seven birine denk geldiğimizde pek incelemiyor bazı şeyleri benim görevlide öyleydi adam aracı sevdi bazı şeyleri göz ardı etti ama bizlere gıcık biri olsaydı benim araç çok şeyden ağır kusur alırdı. morgulus morgulus
Cenk Nalbantoglu
Yaş 46
0 rh-
2006 Grand Vitara 2.0 ile başladık
5.9 ZJ ile yola devam
L200 Blizzard
İSTANBUL

Cevapla

“LASTİK SİSTEMLERİ VE TEKNİK KONULAR” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Ahrefs [Bot] ve 39 misafir