Suzuki Vitara JLX / Sağ Cam Yavaş Çalışma Problemim
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
- ozman5787
- Çavuş
- Mesajlar: 329
- Kayıt: 28 Şub 2012 18:30
- Konum: istanbul,gop
- İletişim:
Suzuki Vitara JLX / Sağ Cam Yavaş Çalışma Problemim
Ne yaptıysak olmuyor röle röle üstüne ama yok arkadaş kaldırmıyor camı?
Var mı çare bulan??
Var mı çare bulan??
Osman PEKACAR/İSTANBUL
Yaş:25 A rh+
1998 VİTARA 1.6JLX
Yaş:25 A rh+
1998 VİTARA 1.6JLX
-
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 8310
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Re: SAĞ CAM MOTORUNA ÇARE BULAN VAR MI??
o bende de var. hele kışın şu soğuklarda elle tutup çeksen daha hızlı .
2 sebebi var, dolayısıyla 2 de çözüm var;
Camın içinde kaydığı kanaldaki fitil orjinalde kadife kaplı. Zamanla, fitilin üzerindeki kadife soyuluyor ve sadece kauçuk kalıyor. Kaucuğun sürtünme direnci ise kadifeye göre çok çok fazla. Birinci çözüm ve işe yarasa da yaramasa da bu fitillerin kadifeli bir fitille değişmesi. Camcılar bu işi yapıyorlar, orjinal suzuki diye kasmaya gerek yok (muş).
Fitil kadifesi gittiği için cam kalan kauçuğun üzerinde zorlanarak yüzdüğü için motor ikinci aşamada zorlanmaya başlıyor ve kömürleri ıvırları zıvırları ufaktan bozuluyor, tabi bu arada zamanın etkileri de üzerine binince sonuç bizdeki gibi oluyor.
1) fitiller değişecek
2) çözüm alınamazsa cam motoru açılacak, bakımı yapılacak
Bazı elektrikçiler röle takıp direk aküden elektrik veriyor ama , bu hastalığı tedavi etmek değil, aspirin verip ağrıyı dindirtmek
2 sebebi var, dolayısıyla 2 de çözüm var;
Camın içinde kaydığı kanaldaki fitil orjinalde kadife kaplı. Zamanla, fitilin üzerindeki kadife soyuluyor ve sadece kauçuk kalıyor. Kaucuğun sürtünme direnci ise kadifeye göre çok çok fazla. Birinci çözüm ve işe yarasa da yaramasa da bu fitillerin kadifeli bir fitille değişmesi. Camcılar bu işi yapıyorlar, orjinal suzuki diye kasmaya gerek yok (muş).
Fitil kadifesi gittiği için cam kalan kauçuğun üzerinde zorlanarak yüzdüğü için motor ikinci aşamada zorlanmaya başlıyor ve kömürleri ıvırları zıvırları ufaktan bozuluyor, tabi bu arada zamanın etkileri de üzerine binince sonuç bizdeki gibi oluyor.
1) fitiller değişecek
2) çözüm alınamazsa cam motoru açılacak, bakımı yapılacak
Bazı elektrikçiler röle takıp direk aküden elektrik veriyor ama , bu hastalığı tedavi etmek değil, aspirin verip ağrıyı dindirtmek
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: SAĞ CAM MOTORUNA ÇARE BULAN VAR MI??
Camın içinde kaydığı kanaldaki fitil 'in içine yagdanlıkla yag basın..yada sıvı gres sıkın ..rahatlama oldu derseniz..gidip 200 lük doç fitili alın eskileri sökün atın o sorunuda unutun..derim.
tecübe ile sabit..
tecübe ile sabit..
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
- Cypriot4x4
- Onbaşı
- Mesajlar: 194
- Kayıt: 27 Haz 2010 17:56
- Konum: Girne / Kıbrıs
- İletişim:
Re: SAĞ CAM MOTORUNA ÇARE BULAN VAR MI??
Merhabalar,
Bizim araçların orjinal cam fitilleri içi kadife kaplı değildir.
Elektrikli camların sağlıklı çalışması için, kapı döşemesini söküp camın ortadaki kızağını iyice gresleyin, yağlayın, camkrikosunu sabitleyen vidaları çok hafif gevşetip camı kaldırıp indirin herhangi bir kasma varsa düzelecektir. Camın en düzgün, rahat inip kalktığı konumda cam krikosunun vidalarını sıkıp sabitleyin.
Senede 1-2 kez cam krikolarını yağlarsanız pek sorun olmaz.
Her neyse benim araçta camın kalkmaması ile ilgili keşfettiğim en büyük sorun, cam düğmesinin / anahtarının oksitlenip düzgün veya hiç çalışmaması. Bunun tek çözümü de cam anahtarını söküp iyi kalite contact cleaner ile temizlemek.
Örneğin benim araçta ön yolcu tarafındaki cam şöför tarafındaki cam anahtarından kapanmıyordu ancak kendi tarafındaki düğmeden gayet rahat kapanıyordu. Anahtarı söküp contact cleaner spray ile iyice temizledim 3 ve 6 ay kadar sonra aynı işlemi tekrarlamak zorunda kaldım. en son temizlikten sonra yaklaşık 1 yıl oldu hiç sorun kalmadı
İlk günküne çok yakın bir şekilde tüm camlar çalışıyor.
Bana sorarsanız elektrikçilerin "hemen röle takalım " tavsiyesine uymayın.
Benim aracın arka camlar 20 yıldır problemsiz çalışıyor ön camlarında açma kapama anahtarları sıkıntı yarattı sadece. Tek yaptığım cam kriko kızaklarını yağlayıp greslemek
Bizim araçların orjinal cam fitilleri içi kadife kaplı değildir.
Elektrikli camların sağlıklı çalışması için, kapı döşemesini söküp camın ortadaki kızağını iyice gresleyin, yağlayın, camkrikosunu sabitleyen vidaları çok hafif gevşetip camı kaldırıp indirin herhangi bir kasma varsa düzelecektir. Camın en düzgün, rahat inip kalktığı konumda cam krikosunun vidalarını sıkıp sabitleyin.
Senede 1-2 kez cam krikolarını yağlarsanız pek sorun olmaz.
Her neyse benim araçta camın kalkmaması ile ilgili keşfettiğim en büyük sorun, cam düğmesinin / anahtarının oksitlenip düzgün veya hiç çalışmaması. Bunun tek çözümü de cam anahtarını söküp iyi kalite contact cleaner ile temizlemek.
Örneğin benim araçta ön yolcu tarafındaki cam şöför tarafındaki cam anahtarından kapanmıyordu ancak kendi tarafındaki düğmeden gayet rahat kapanıyordu. Anahtarı söküp contact cleaner spray ile iyice temizledim 3 ve 6 ay kadar sonra aynı işlemi tekrarlamak zorunda kaldım. en son temizlikten sonra yaklaşık 1 yıl oldu hiç sorun kalmadı
İlk günküne çok yakın bir şekilde tüm camlar çalışıyor.
Bana sorarsanız elektrikçilerin "hemen röle takalım " tavsiyesine uymayın.
Benim aracın arka camlar 20 yıldır problemsiz çalışıyor ön camlarında açma kapama anahtarları sıkıntı yarattı sadece. Tek yaptığım cam kriko kızaklarını yağlayıp greslemek
Suzuki Vitara JLX 1.6 16v LWB
Şasi : TD01V Motor : G16B
3" Body Lift
15" x 8" Jant, Kumho 30" x 9.5" x 15" KL71 MT Lastik
SuziQ Fender Flares
http://www.trncipclawyer.com
Şasi : TD01V Motor : G16B
3" Body Lift
15" x 8" Jant, Kumho 30" x 9.5" x 15" KL71 MT Lastik
SuziQ Fender Flares
http://www.trncipclawyer.com
- ozman5787
- Çavuş
- Mesajlar: 329
- Kayıt: 28 Şub 2012 18:30
- Konum: istanbul,gop
- İletişim:
Re: SAĞ CAM MOTORUNA ÇARE BULAN VAR MI??
Evet abiler dodge fitillerini aldim olmusken iki camin fitillerini birden degistiricem ama mutlaka diger tavsiyelerde uyucam ve pandizotlari sokup kizaklari yaglicam bi temizlikte yapicam sonucu yazarim abiler
Osman PEKACAR/İSTANBUL
Yaş:25 A rh+
1998 VİTARA 1.6JLX
Yaş:25 A rh+
1998 VİTARA 1.6JLX
-
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 8310
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Re: SAĞ CAM MOTORUNA ÇARE BULAN VAR MI??
kızakları düşündüğün gibi kolay yağlayamayacaksın, kapının iç barı ve kaporta kesimi sebebiyle bir yere kadar ulaşabileceksin, zaten oraya baktığın zamanda "lan burda birşey yok ki nesini yağlayayım" diyeceksin sonra yine de yağlayacaksın, sökmüşken başka yerleri de yağğlayayım diyeceksin ama yağlayacak yer bulamayacaksın cam motorlarını sökeyim diyeceksin "bu kablo ne bu tel ne nerden sökülür bunlar" diyeceksin.... sonra "eeeeeee başalrımlan camınada motoruna da" deyip bir elektrikçi arayacaksın, adamda sana "abi buna zaten röle takmışlar bizim yapabileceğimiz bir şey yok sen motoru değiş diyecek" kafayı yiyeceksin sonra "lan satıp L200 mu alsam , navaramı alsam" diye atıp tutacaksın ustaya verip veriştireceksin. "megane ın palyonun onun bunun cam motorları uymaz mı" diye acayip sorular soracaksın ustaya o da "olmaz" diyecek , sen de "niye olmasın" diye anlam veremeyeceksin başka ustalar arayacaksın .... Hayat bir vitara yüzünden çekilmez hale gelecek
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
- Cypriot4x4
- Onbaşı
- Mesajlar: 194
- Kayıt: 27 Haz 2010 17:56
- Konum: Girne / Kıbrıs
- İletişim:
Re: SAĞ CAM MOTORUNA ÇARE BULAN VAR MI??
Benim kızak dediğim, yağlanacak yer kapı içinde ortada dikey bir parça üzerinde camı tutan parça hareket ediyor, demedi demeyin, yağlamak ve bu parçayı sabitleyin vidaları biraz gevşeterek camı kaldırıp indirin herhangi bir kasıntı varsa oda düzelecektir4L yazdı:kızakları düşündüğün gibi kolay yağlayamayacaksın, kapının iç barı ve kaporta kesimi sebebiyle bir yere kadar ulaşabileceksin, zaten oraya baktığın zamanda "lan burda birşey yok ki nesini yağlayayım" diyeceksin sonra yine de yağlayacaksın, sökmüşken başka yerleri de yağğlayayım diyeceksin ama yağlayacak yer bulamayacaksın cam motorlarını sökeyim diyeceksin "bu kablo ne bu tel ne nerden sökülür bunlar" diyeceksin.... sonra "eeeeeee başalrımlan camınada motoruna da" deyip bir elektrikçi arayacaksın, adamda sana "abi buna zaten röle takmışlar bizim yapabileceğimiz bir şey yok sen motoru değiş diyecek" kafayı yiyeceksin sonra "lan satıp L200 mu alsam , navaramı alsam" diye atıp tutacaksın ustaya verip veriştireceksin. "megane ın palyonun onun bunun cam motorları uymaz mı" diye acayip sorular soracaksın ustaya o da "olmaz" diyecek , sen de "niye olmasın" diye anlam veremeyeceksin başka ustalar arayacaksın .... Hayat bir vitara yüzünden çekilmez hale gelecek
Bu arada "Vitara 'sız hayat çekilir mi?"
Suzuki Vitara JLX 1.6 16v LWB
Şasi : TD01V Motor : G16B
3" Body Lift
15" x 8" Jant, Kumho 30" x 9.5" x 15" KL71 MT Lastik
SuziQ Fender Flares
http://www.trncipclawyer.com
Şasi : TD01V Motor : G16B
3" Body Lift
15" x 8" Jant, Kumho 30" x 9.5" x 15" KL71 MT Lastik
SuziQ Fender Flares
http://www.trncipclawyer.com
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18658
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: SAĞ CAM MOTORUNA ÇARE BULAN VAR MI??
Çağlar olm koparttın allah iyiliğini versin senin bir işin kronolojik çıldırma aşamalarını yazmış %100 katılıyorum, ahanda aynen böyle oluyor neredenmi biliyorum..offf offf uzun konu sonuçta yaptım ama, kafada kalan son 2 tel saçda bıraktı gitti4L yazdı:kızakları düşündüğün gibi kolay yağlayamayacaksın, kapının iç barı ve kaporta kesimi sebebiyle bir yere kadar ulaşabileceksin, zaten oraya baktığın zamanda "lan burda birşey yok ki nesini yağlayayım" diyeceksin sonra yine de yağlayacaksın, sökmüşken başka yerleri de yağğlayayım diyeceksin ama yağlayacak yer bulamayacaksın cam motorlarını sökeyim diyeceksin "bu kablo ne bu tel ne nerden sökülür bunlar" diyeceksin.... sonra "eeeeeee başalrımlan camınada motoruna da" deyip bir elektrikçi arayacaksın, adamda sana "abi buna zaten röle takmışlar bizim yapabileceğimiz bir şey yok sen motoru değiş diyecek" kafayı yiyeceksin sonra "lan satıp L200 mu alsam , navaramı alsam" diye atıp tutacaksın ustaya verip veriştireceksin. "megane ın palyonun onun bunun cam motorları uymaz mı" diye acayip sorular soracaksın ustaya o da "olmaz" diyecek , sen de "niye olmasın" diye anlam veremeyeceksin başka ustalar arayacaksın .... Hayat bir vitara yüzünden çekilmez hale gelecek
Fitil değişimi, cam krikosu yağlama, motorun mutlaka elden geçmesi sorunu çözer. Zaten bu saydığım sistemin 10 yıl ellenmeden çalıştığı düşünülürse eh iyi bile gitmiş denebilir, bakım bakımdır Çağlar olm okudukça gülüyorum..arızalı insan..
Site Admin
-
- Er
- Mesajlar: 14
- Kayıt: 12 Ağu 2012 04:39
- İletişim:
Re: SAĞ CAM MOTORUNA ÇARE BULAN VAR MI??
Bütün arkadaşla merhaba.. çok uzun zaman geçmiş üzerinden konunun, belki çözümler de bulunmuştur ve ben gözden kaçırmışımdır, ama yinede bu sorunu yaşayan arkadaşlara tecrübe ettiğimi yazmak istedim... bende fitilleri kadife yaptım, üstüne motor bakımını, üstüne birde yağladım ama çözüm olmadı... yıllarca öyle devam ettim. 8 yıl:)) bende röle takılmasının çözüm olmadığını okuduğumdan aklımdan bile geçmedi... takii bir elektrikçi ustası bana ben bu sorununuzu çözerim diyene kadar... nedir çözümün dedim, ben hallederim bana bırak dedi... tam yaptıklarını belki anlatamam ama yapılan, her iki motora giden kablolara ikişer role takarak, birbirine paralel bağlaması ve bir sigorta koyması... bunu elektrikçi arkadaşlar daha iyi tarif edebilirler ama ben bu çözümle, çam sorunumu hallettim. özellikle yağmur yağdığı zaman artık sağ çamı elimle kapatmak zorunda kalıyordum... şimdi çok iyi... beklentiminde üzerinde sorun çözüldü... slmlarozman5787 yazdı:Ne yaptıysak olmuyor röle röle üstüne ama yok arkadaş kaldırmıyor camı??Var mı çare bulan??
Yahya YILMAZ_61 (39 - RH +)
Vitara 1.6 (2001-5.k)
HATAY/İSKENDERUN
Yaşamak Yaralanmaktan Korkmamaktır (Çemil Meriç)
Vitara 1.6 (2001-5.k)
HATAY/İSKENDERUN
Yaşamak Yaralanmaktan Korkmamaktır (Çemil Meriç)
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18658
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: SAĞ CAM MOTORUNA ÇARE BULAN VAR MI??
Vitaraların Cam ve Far elk kabloları ince..yıllar geçtikçe motorlar, fitiller, mekanizmalar vs eskiyor gelen elk yetmiyor..cam motorunun çalışma anındaki voltajını ölçün 11/11,5 volta kadar iner..Röle koyunca aküden veya sigorta beslemesinden 14Volt direk cam kaldırma motoruna gelir..kayıp voltaj telafi olunca cam motoru eski hali gibi olur. Eskiyenlere Röle öneririm.
Site Admin
-
- Er
- Mesajlar: 9
- Kayıt: 03 Nis 2019 11:16
Re: SAĞ CAM MOTORUNA ÇARE BULAN VAR MI??
şöyle bir yöntemle durumu iyileştirdim
döşemeyi sökün camı aşağı indirin
camı, krikoyu ve motorunu sökün
krikonun cam kaldırma kızağının yollarını halatın geçtiği yolları gres ile yağlayın
halatların bulunduğu kablo kanalları eskidiyse yenileyin içlerini (genelde kasan kısım bu çapaklanan halat içine takılıyor) gresleyin
motorun halat sardığı yerin içinide sprey gres ile yağlayın
sonra önce krikoyu takın sonra motoru sonrada camı takın
ben bu yöntemle gayet iyi bir sonuç aldım sizlerle paylaşmak istedim saygılar...
döşemeyi sökün camı aşağı indirin
camı, krikoyu ve motorunu sökün
krikonun cam kaldırma kızağının yollarını halatın geçtiği yolları gres ile yağlayın
halatların bulunduğu kablo kanalları eskidiyse yenileyin içlerini (genelde kasan kısım bu çapaklanan halat içine takılıyor) gresleyin
motorun halat sardığı yerin içinide sprey gres ile yağlayın
sonra önce krikoyu takın sonra motoru sonrada camı takın
ben bu yöntemle gayet iyi bir sonuç aldım sizlerle paylaşmak istedim saygılar...
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18658
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: SAĞ CAM MOTORUNA ÇARE BULAN VAR MI??
Bakım ve elden geçirme ile hayata dönüş yapmışsınız elinize sağlık..
Site Admin
- zaferkucuk
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 736
- Kayıt: 20 May 2013 23:07
- Konum: RİZE
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara JLX / Sağ Cam Yavaş Çalışma Problemim
Ahada röle devresi
Zafer Küçük Arh+
Renault Clio 1.4 RT
SUZUKİ GRAND VİTARA 1999 2.5 V6
2. SUZUKİ GRAND VİTARA 1999 2.5 V6
Jeep cheroke 2.4 Kj 2003
3.Suzuki Grand Vitara 1998 2.5 V6
Renault Clio 1.4 RT
SUZUKİ GRAND VİTARA 1999 2.5 V6
2. SUZUKİ GRAND VİTARA 1999 2.5 V6
Jeep cheroke 2.4 Kj 2003
3.Suzuki Grand Vitara 1998 2.5 V6
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 57 misafir