Suzuki Grand Vitara XL-7 XL7 XL 7 2.0 TD / P3008 ve P100 Arıza Çözümleri
P0299 - Turbo şarj basınç sinyali P0100 referans değerine göre basınç çok düşük
P3008 - Debimetre sinyali: Akış ölçer sinyali: Hava akışı makul değil,Hava çok güçlü akış
Hava akış metresi ölçeri (MAF) kirlendiğinde veya manifold basınç ölçeri (MAP) kirlendiğinde bunları yaptığını bildiğimden işe temizlik ile başladım.
1. Adım Öğlen tatilinde, şirket oto parkında Hava filtesinin çıkışındaki MAF sensörü balata spreyi ile güzelce temizledim (turboya inen büyük hava hortumunu ayırdım) aşağıya turboya balata spreyi kaçırmayın DİKKAT temizledim iyice havalandırıp o bölümü topladım.
2. Adım Sonra MAP sensörümü M10 anahtar ile basitçe söküp, balata speyi ile temizledim, sildim iyice kurttum, mapa gelen ince bir hortum var (Samplling Pipe) örnekleme borusu diye geçer onuda temizledim..iyice havalandırıp topladım.
3. Adım beyinden (ECU) arıza kodların sildim ve o kadar havalandırmama rağmen ilk çalıştırmada biraz gürültü patırtı ve 2000-3000 devirlere fırladı indi, neyse motor 2-3 sn sonra normale döndü ve arıza lambam bir daha yanmadı.
Bugün 5.gün hala bir sıkıntı yok çekiş gayet iyi arıza lambam yanmadı...Bu tür hata gelen araçlar deneyin bir kaybınız olmaz belki sorununuz çözülür.
Arkadaşlar üç gün önce pazartesi sabah işe gelirken motor arıza lambam yandı ve araç 3000 devri geçmedi, motor koruma moduna geçti. Cep telefonumda ELM327 ODB cihazına bağlanıp baktığımda P3008 ve P100 hatalarını gördüm.Suzuki Grand Vitara XL-7 XL7 XL 7 2.0 TD / P3008 ve P100 Arıza Çözümleri
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18658
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 50 misafir