KONVOY KURALLARI HATIRLATMA

2007-2021 - TEKNİK DIŞI GEYİK BİRİMİ - SOHBET MUHABBET

Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion

Cevapla
Kullanıcı avatarı
cenknalbantoglu
Asteğmen
Mesajlar: 2428
Kayıt: 04 May 2014 23:30
Konum: İstanbul
İletişim:

KONVOY KURALLARI HATIRLATMA

Mesaj: # 234732Okunmamış mesaj cenknalbantoglu
07 Eyl 2015 10:35

Konvoy Kuralları

1- Her konvoyda bir LİDER olur ve yerini kendi belirler (10 araç üstü 2 lider).
2-Her konvoyda bir REHBER olur ve önde gider. Özel durumlarda rehber ve lider aynı kişi olabilir.
3- Konvoydaki araçların sırası, lider tarafından telsiz, vinç, motor gücü, ağırlık, pilotların tecrübeleri gibi kıstaslar göz önüne alınarak yapılır ve tüm gezi boyunca olağan haller dışında bu sıralama bozulmaz.
4- Konvoyda uyulması gereken en temel kural, konvoyun bütün halinde kalmasıdır. Hiç bir araç lidere haber vermeden ve çok gerekli olmadıkça konvoydan ayrılamaz, duramaz ve konvoy düzenini bozucu hareketler yapamaz.
5- Konvoyun hızı en yavaş aracın hızına göre ayarlanır.
6- Konvoyu oluşturan araçlar, kısa farları açık olarak yol alırlar.
7- Konvoydaki her araç arkasındaki araçtan sorumludur. Arkasındaki araçta bir sorun olduğu durumlarda telsizle lideri uyarır ve durup bekler. Kavşaklarda, özellikle araçlar arasındaki mesafenin uzadığı durumlarda her araç, arkadaki aracın dönülen yönü gördüğüne emin olmalı, gerekiyorsa bekleyip arkadaki araç geldiğinde hareket etmelidir.
"Her araç bilmelidir ki; kendisinde bir sorun olduğunda, önündeki araç bunu görecek ve sorunu gidermek için gerekenleri yapacak!"

8- Özellikle tek şeritli yollarda, konvoy dışı hızlı giden araçların sollamalarını kolaylaştırmak için, konvoydaki araçların arasında uygun boşluklar bırakılmalıdır.
9- Offroad koşullarındaki dere, çamur ve engel aşma gibi "özel geçiş etaplarında", bir araç etabı bitirmeden diğeri kesinlikle girmez.
10- Konvoy Rehberi 80 km hızla ilerlerken, Araç İçinde Sohbete Dalıp yada Yakıt Tasarrufu Mantığıyla Daha Yavaş Gidip Konvoyda Kopmalara Neden Olunmamalıdır.
(Kaykay'ın 35 Bisikletin 65 km hızla gidebildiğini baz alarak Motorlu Araca 80 km hız örneği verilmiştir)

Şimdi bu kuralları tekrar neden yazdı bu adam dediğinizi duyar gibiyim ama dünkü ufak bir kopma yüzünden bu konunun tekrar üzerinde durulması gerektiğini düşündüm.Arazide hele ki orman içinde konvoy halinde giderken her araç arkasındaki araçtan sorumlu olduğunu unutmamalı en ufak gözden kaçırma arkadaki diğer araçların kaybolmasına sebep olabilir ki dün öyle bir olay başımıza geldi. Bu kopma nedeniyle telsizlerin araçlarımız için ne kadar gerekli olduğunu tekrar yaşadık.Lider araç olan Hakan arkadaşımla son araç olarak ben telsiz üzerinden konuşarak önümdeki 3 araçla beraber girmiş olduğumuz yanlış yoldan geri dönerek konvoyu yakaladık.Unutmayalım ki bizlerde cb telsizler olmasa idi belkide Hakanla temasa geçemeyecek ve arazide kendi başımıza kalacaktık. Buda bizlere tekrar ders olur ve arazi içinde ve bilhassa orman gibi görüş mesafesi kısa olan yerlerde arkamızdaki araçla görsel temas yapmadan bir dönemeçte hareket etmeyelim.Görsel temas sonrası telsizlerimizle ne tarafa devam edeceğimizi tekrar sözlü olarak belirtelim ki arkamızdan gelen araçta kendi arkasından gelene doğru bilgi versin ve kopma olmadan konvoy bütünlüğünü sağlayalım.
Cenk Nalbantoglu
Yaş 46
0 rh-
2006 Grand Vitara 2.0 ile başladık
5.9 ZJ ile yola devam
L200 Blizzard
İSTANBUL

Kullanıcı avatarı
othar
Ast Sub. Baş Çavuş
Mesajlar: 2244
Kayıt: 02 May 2012 01:08
Konum: Istanbul/Gokturk
İletişim:

Re: KONVOY KURALLARI HATIRLATMA

Mesaj: # 234774Okunmamış mesaj othar
07 Eyl 2015 16:43

S4X4T grubuna ozel o kural genlde uygulanmiyor, benimde 1-2 anim var konuyla ilgili morgulus bende kamp etkinlik duyurusuna bilerek yazmistim ama i-ih okunmamis demekki ??? >:(
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL

Cevapla

“KAFE SUZUKİ - KURULUŞ 2007” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Majestic-12 [Bot] ve 56 misafir