Suzuki Vitara JLX 1.6 Yakıt Tüketimi

SUZUKI EMİŞ VE EKSOZ SİSTEMLERİ HK SORU VE PAYLAŞIMLARIMIZ

Moderatörler: persumer, kaanka, *RESCUE*, Offroadpassion

Kullanıcı avatarı
SITE ADMIN
Mesajlar: 11560
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
Okunmamış mesajGönderilme zamanı: 05 Tem 2011 08:51
Aracım Suzuki Vitara JLX 1.6 / Model 2000 / Ayna Mahruti 5.82

Şehir İçi Tüketim
Lastik 30"MT / 11,5-12,5 L / 100 km LPG
Lastik 30"AT / 10-10,5 L / 100 km LPG

Şehir Dışı Tüketim
Lastik 30"MT / 11 L / 100 km LPG (80-110 Km Sürat aralığında)
Lastik 30"AT / 10 L / 100 km LPG (80-110 Km Sürat aralığında)

MT'lerden AT lastiklere geçince araç daha rahat akmaya başladı ve bariz bir rahatlama hissettim, ayna mahrutininde etkisi ile şehir içinde 3-4-5. vites 1500-2000 devirlerde sakin kullanma imkanımda oluyor. Gaz pedalına basarken dikkat edip, sakin bir kullanım ile şehir içinde 10Lt ile 100 km yol gitmek yani 210-220 Krş gibi rakamlar ile gezmek bukadar pahalı yakıt kullanırken sanırım iyi bir rakam.

Cenk sanırım seninde benzer tüketim değerlerin vardı. :?:
Okunmamış mesajGönderilme zamanı: 05 Tem 2011 14:25
Aracım Suzuki Vitara JLX 1.6 / Model 2001 / Ayna Mahruti 5.72 ve kendi ağırlığı 1600 kg

Şehir içi Şehir dışı karışık MT 30" lastik ile 31 litre lpg ile 250 km yapıyor

Şehir içi Şehir dışı karışık AT 30" lastik ile 31 litre lpg ile 300 km yapıyor

En son ölçümüm Suzuki buluşmasından 31 litre ile 301 km yaptı bunun içinde çamurda oynaşmada var
31 lt lpg X 2.08 Tl/Lt =64,48 TL
64,48 TL/301 km=0,214 Kr Km de
Kullanıcı avatarı
Ast Sub. Baş Çavuş
Mesajlar: 1966
Kayıt: 07 Ara 2010 01:56
Okunmamış mesajGönderilme zamanı: 05 Tem 2011 15:09
Aracım Suzuki Vitara JLX 1.6 / Model 1999/ Ayna Mahruti 5.82 taktırdıktan sonra ki değerler.

Şehir İçi Tüketim (ciddi yoğun trafik güzergahı)
Lastik 30"MT / 10,1-10,3 L / 100 km .(95-97 kurşunsuz benzin) (max) 5 kez depoyu full ederek test ettim

Şehir Dışı Tüketim
Lastik 30"MT (8,3-9.1 L / 100 km 5-97 kurşunsuz benzin) (2 kez saroza gittim.) (80-125 Km Sürat aralığında)
(110 üzerine çıkınca 3000 devir sonrası,9.1 lt oluyor.)
H.Zafer Teker - A Rh (+) yaş: 47 küsur
(Suadiye-İstanbul)
Suzuki Vitara JLX 1999 model - 1.6 - 16v-

SITE ADMIN
Mesajlar: 9059
Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
Konum: İSTANBUL
Okunmamış mesajGönderilme zamanı: 06 Tem 2011 12:02
cenk yazdı:Aracım Suzuki Vitara JLX 1.6 / Model 2001 / Ayna Mahruti 5.72 ve kendi ağırlığı 1600 kg

Şehir içi Şehir dışı karışık MT 30" lastik ile 31 litre lpg ile 250 km yapıyor

Şehir içi Şehir dışı karışık AT 30" lastik ile 31 litre lpg ile 300 km yapıyor

En son ölçümüm Suzuki buluşmasından 31 litre ile 301 km yaptı bunun içinde çamurda oynaşmada var
31 lt lpg X 2.08 Tl/Lt =64,48 TL
64,48 TL/301 km=0,214 Kr Km de

Cenk standart sağlamak için 100 km de litre olarak değerlendirirsek daha doğru olur.

yani;

Şehir içi Şehir dışı karışık MT 30" lastik ile 31 litre lpg ile 250 km yapıyor 12,4 L / 100 km

Şehir içi Şehir dışı karışık AT 30" lastik ile 31 litre lpg ile 300 km yapıyor 10,4 L / 100 km
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Okunmamış mesajGönderilme zamanı: 06 Tem 2011 12:04
4x4dive yazdı:Aracım Suzuki Vitara JLX 1.6 / Model 1999/ Ayna Mahruti 5.82 taktırdıktan sonra ki değerler.

Şehir İçi Tüketim(ciddi yoğun trafik güzergahı)
Lastik 30"MT / 100Km-10,1-10,3 Litre max. 5 kez depoyu full ederek test ettim.(95-97 kurşunsuz benzin)


Şehir Dışı Tüketim
Lastik 30"MT / 100Km- 8,3-9.1 LT (95-97 kurşunsuz benzin)(2 kez saroza gittim.) (80-125 Km Sürat aralığında)
(110 üzerine çıkınca 3000 devir sonrası,9.1 lt oluyor.)


Zafer abi senin ayna mahruti oranı 5.72 morgulus morgulus

SITE ADMIN
Mesajlar: 9059
Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
Konum: İSTANBUL
Okunmamış mesajGönderilme zamanı: 06 Tem 2011 12:24
Vitara 2,0 HDİ diesel , 1510 kg ve modifiye ile bozulmuş aerodinamik yapı; Cenk ve Hakan'da olduğu gibi.
standart 4,62 ayna mahruti

Şehir içi tüketim
30" MT lastik 8 - 8,5 L / 100 km motorin (prodiesel kullanıyorum; eurodieselde tüketim yarım litre civarında daha fazla)

Şehir dışı tüketim
30" MT lastik 6 - 6,5 L /100 km motorin
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Kullanıcı avatarı
Ast Sub. Baş Çavuş
Mesajlar: 2067
Kayıt: 16 Haz 2010 14:43
Konum: Bolu
Okunmamış mesajGönderilme zamanı: 06 Tem 2011 12:49
4L yazdı:Vitara 2,0 HDİ diesel , 1510 kg ve modifiye ile bozulmuş aerodinamik yapı; Cenk ve Hakan'da olduğu gibi.
standart 4,62 ayna mahruti

Şehir içi tüketim
30" MT lastik 8 - 8,5 L / 100 km motorin (prodiesel kullanıyorum; eurodieselde tüketim yarım litre civarında daha fazla)

Şehir dışı tüketim
30" MT lastik 6 - 6,5 L /100 km motorin


'' ''
Uzun uzun yazmayıp Çağların yazdıklarına den den koyayım dedim morgulus Ancak;
Ş.içinde 7,5-8 lt/100km ortalamayı euro dizel ile yakaladım.
İlhami ÖZDEMİR
BOLU Resim
Mecnun tatsaydı Suzuki sevgisini, severmiydi Leyla zillisini.
2006 2.0 Grand Vitara JLX-AL AT
Resim

SITE ADMIN
Mesajlar: 9059
Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
Konum: İSTANBUL
Okunmamış mesajGönderilme zamanı: 06 Tem 2011 13:06
bende eurodizel pek verimli olmadı İlhami, Pompacı da eski motorlara euro dizel ince geliyor dedi. Belki fark trafik sıkışıklığından da kaynaklanabilir.
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Kullanıcı avatarı
Ast Sub. Baş Çavuş
Mesajlar: 2067
Kayıt: 16 Haz 2010 14:43
Konum: Bolu
Okunmamış mesajGönderilme zamanı: 06 Tem 2011 13:34
Evet, yakıt kısmında konuyu tartışmıştık. Eurodizel 0,5 lt daha fazla yakıyor ;)
Trafik kısmına gelince malum Bolu trafiği morgulus
İlhami ÖZDEMİR
BOLU Resim
Mecnun tatsaydı Suzuki sevgisini, severmiydi Leyla zillisini.
2006 2.0 Grand Vitara JLX-AL AT
Resim
Kullanıcı avatarı
Teğmen
Mesajlar: 3288
Kayıt: 09 Haz 2010 15:19
Konum: Ümraniye
Okunmamış mesajGönderilme zamanı: 06 Tem 2011 13:38
camouflage yazdı:Evet, yakıt kısmında konuyu tartışmıştık. Eurodizel 0,5 lt daha fazla yakıyor ;)
Trafik kısmına gelince malum Bolu trafiği morgulus


İlhami abi ist. gelde trafik gör derim :) morgulus morgulus
Erdal YAMAN
Ümraniye-İstanbul
0 RH (+)
-33
İETT+Akbil
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE
------------------------------------------------
Resim
Kullanıcı avatarı
Ast Sub. Baş Çavuş
Mesajlar: 2067
Kayıt: 16 Haz 2010 14:43
Konum: Bolu
Okunmamış mesajGönderilme zamanı: 06 Tem 2011 13:57
Erdal, gelipde nasıl kaçacağımı bilememişliğim vardır morgulus Sağolun ben almıyım, alanada mani olmayayım.
Bu arada Çağlar bu bahsettğim tüketim düşük devirlerdedir. Ama duyduğum bir şehir efsanesi daha, uzun süren düşük devirlerde turbonun bozulabilceğidir. Doğruluk payını senden öğreneyim.
İlhami ÖZDEMİR
BOLU Resim
Mecnun tatsaydı Suzuki sevgisini, severmiydi Leyla zillisini.
2006 2.0 Grand Vitara JLX-AL AT
Resim
Okunmamış mesajGönderilme zamanı: 06 Tem 2011 14:10
Yakıt verimliliği ve aracın motor ömrü için araçlarınızı devirli kullanın ve uzun zaman sabit hızlarda seyir yapmayın gibi uyarılar olurdu bazen...Gelde cruize kontrolu açıkla şimdi
Kullanıcı avatarı
Teğmen
Mesajlar: 3288
Kayıt: 09 Haz 2010 15:19
Konum: Ümraniye
Okunmamış mesajGönderilme zamanı: 06 Tem 2011 15:35
cenk yazdı:Yakıt verimliliği ve aracın motor ömrü için araçlarınızı devirli kullanın ve uzun zaman sabit hızlarda seyir yapmayın gibi uyarılar olurdu bazen...Gelde cruize kontrolu açıkla şimdi


O zaman bu ne perviz ne lahana turşusu cruize kontrolu cacık bir olay :?:
Erdal YAMAN
Ümraniye-İstanbul
0 RH (+)
-33
İETT+Akbil
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE
------------------------------------------------
Resim
Kullanıcı avatarı
SITE ADMIN
Mesajlar: 11560
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
Okunmamış mesajGönderilme zamanı: 06 Tem 2011 16:02
Curuze kontrolü genel araç sistemlerinde başlık açıp konuşalım derim.

Suzuki araçlarımızda MT lastikden AT ve asfalt lastigine döndüğümüzde görünen bariz 2 Lt/ 100 Km gibi çok ciddi yakıt düşüşü var.

Bu tespit Dizel,Benzin ve LPG içinde benzer oranlarda neredeyse. Hatta Çağlar sende MT'den AT veya Asfat türü bir lastige geçsen 1-1,5 Lt daha fark eder gibi nedersin. :?:
Okunmamış mesajGönderilme zamanı: 06 Tem 2011 18:14
Bugun yine BFG A/T ye geçtim yeniden 30 litre ile 300 km yapacağım.Yani 100 km de 10 litre LPG yakacağım
Kullanıcı avatarı
SITE ADMIN
Mesajlar: 11560
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
Okunmamış mesajGönderilme zamanı: 12 Tem 2011 15:54
Son Yakıt Tüketim Bilgim: Suzuki Vitara JLX 1.6 / Model 2000 / Ayna Mahruti 5.82

Şehir Dışı Tüketim / 10 Temmuz 2011 İstanbul-Çanakkale-İstanbul Ortalama
Lastik 30"AT / 9,5 Lt / 100 km LPG (90-120 Km Sürat aralığında) +250Kg Yük ile
Okunmamış mesajGönderilme zamanı: 12 Tem 2011 21:39
Offroadpassion yazdı:Son Yakıt Tüketim Bilgim: Suzuki Vitara JLX 1.6 / Model 2000 / Ayna Mahruti 5.82

Şehir Dışı Tüketim / 10 Temmuz 2011 İstanbul-Çanakkale-İstanbul Ortalama
Lastik 30"AT / 9,5 Lt / 100 km LPG (90-120 Km Sürat aralığında) +250Kg Yük ile

Kaç km boşta gittin geçen sefer 35 x 2 = 70 km boşta gidip gelmiştin yine aynımı

SITE ADMIN
Mesajlar: 9059
Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
Konum: İSTANBUL
Okunmamış mesajGönderilme zamanı: 12 Tem 2011 23:05
Eskimiş MT lastiklere artık AT mi diyeceğiz morgulus
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Kullanıcı avatarı
SITE ADMIN
Mesajlar: 11560
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
Okunmamış mesajGönderilme zamanı: 13 Tem 2011 15:34
Bukez araç yüklüydü baya bir, uzun inişlerde ara ara boşa attım tabiki, MT lastikler 4 yılında otomatikman AT oluyorlar diş derinliği 2 Cm'den 0,8mm'e düştü, Federalden Makkis eski lastiğime dönünce araç bariz rahatladı, yolda akar duruma geldi.

SITE ADMIN
Mesajlar: 9059
Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
Konum: İSTANBUL
Okunmamış mesajGönderilme zamanı: 13 Tem 2011 15:46
Kumpasmısın be birader
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul

Er
Mesajlar: 7
Kayıt: 21 Haz 2011 16:09
Okunmamış mesajGönderilme zamanı: 15 Eyl 2011 17:14
evet bu yakıt olcumlerını gorunce şaşırmamak elde degıl benım araç 225 70 15 duz lastıkle 98 otomatık 16,vıtara 100 km şehir içi yakıt tıketımı 15,5 litre lutfen yardım bujı kabloları yenı yaglar fultreler yenı bakımları yapılı :) :)
Kullanıcı avatarı
Kurmay Albay
Mesajlar: 6426
Kayıt: 21 Haz 2010 11:44
Konum: marmaris
Okunmamış mesajGönderilme zamanı: 15 Eyl 2011 17:17
paşalı yazdı:evet bu yakıt olcumlerını gorunce şaşırmamak elde degıl benım araç 225 70 15 duz lastıkle 98 otomatık 16,vıtara 100 km şehir içi yakıt tıketımı 15,5 litre lutfen yardım bujı kabloları yenı yaglar fultreler yenı bakımları yapılı :) :)

verılerınız gayet normal lastık ebatınız buyuk ayna mahrutınız olmadıgı ıcın aracınız cok yakar ayna mahrutı degısımı ,sıbob ayarlarını ve genel bakımlarını yaparsanız hem aracınızın gucu artacak hemde yakıtta barız bır azalıs olacaktır
Gökhan KARABIYIK
(yamaan )
mutsibushi -L 200,
Karaambar Gamyoncular dernegının ıkıncı uyesi
Muğla--marmaris yaş 30
Kullanıcı avatarı
Ast Sub. Çavuş
Mesajlar: 862
Kayıt: 14 Şub 2010 08:19
Konum: DENİZLİ- BAĞBAŞI MH.
Okunmamış mesajGönderilme zamanı: 16 Eyl 2011 08:18
gokhan5234 yazdı:
paşalı yazdı:evet bu yakıt olcumlerını gorunce şaşırmamak elde degıl benım araç 225 70 15 duz lastıkle 98 otomatık 16,vıtara 100 km şehir içi yakıt tıketımı 15,5 litre lutfen yardım bujı kabloları yenı yaglar fultreler yenı bakımları yapılı :) :)

verılerınız gayet normal lastık ebatınız buyuk ayna mahrutınız olmadıgı ıcın aracınız cok yakar ayna mahrutı degısımı ,sıbob ayarlarını ve genel bakımlarını yaparsanız hem aracınızın gucu artacak hemde yakıtta barız bır azalıs olacaktır

Otomatik olmasının etkisini kesin bilemiyorum,
ama yüksek tüketim tamamen lastik ebadı ve ayna mahruti uyumsuzluğu ile açıklanamaz.
Bende standart ayna mahruti 235-75-15 AT lastik var. Şehir içi 10 lt'yi görmüyor.
Grand Vitara XL-7 2.0TD
Kullanıcı avatarı
Kurmay Albay
Mesajlar: 6426
Kayıt: 21 Haz 2010 11:44
Konum: marmaris
Okunmamış mesajGönderilme zamanı: 16 Eyl 2011 10:37
benım eskı aracım otomatık jlx dı manuele gore 1-2 lıtre fazla yakması normal lastık ebatı ve ayna mahrutı oranı da yakıta etkı eder arkadasa extra olarak sıbob ayarlarınada baktrmasını yazmıstım emmeler 10 eksız 15 olarak bu ıslemlerı yaparsa muhtemelen sorunu ortadan kalkar ;) ;) ;) ;)
Gökhan KARABIYIK
(yamaan )
mutsibushi -L 200,
Karaambar Gamyoncular dernegının ıkıncı uyesi
Muğla--marmaris yaş 30
Kullanıcı avatarı
Er
Mesajlar: 64
Kayıt: 27 Tem 2011 02:24
Okunmamış mesajGönderilme zamanı: 16 Eyl 2011 22:33
G16 Tipi motorlarda tavsiye ettiğim bir kaç nokta var.Bunları kısaca özetlemek istedim. Bu hem yakıt tüketimini minumum değerde tutacak hemde aracın performansındaki hantallığını alacaktır.

1.Kullandığınız buji ve buji kabloları daima yeni olmalıdır.Miladını doldurmuş kablo ve buji takımı yanmayı ciddi oranda etkiler.G16 ve M16 tipi motorlara takılacak en ideal buji BOSCH SUPER 4 (4 TIRNAK) FR78X bujidir.Kullandığınız kablo mutlaka eskidiyse değişmiş olması gerekmektedir.

2.Kullandığınız yağ 0/30 0/40 0/50 5/30 5/40 ve 10/40 olarak seçilmektedir.Aracınız için 5/40W Tam sentetik yağ en ideal yağdır.10/40 tan kalın yağ kullanmanızı önermem.

3.Aracınız eğer 100.000 km nin altındaysa 30.000 km de bir gerçek carbon clean cihazıyla temizlenmelidir.100.000 km nin üstündeyse ve araca hiç carbon clean yapılmadıysa 100.000 den sonra yapılan carbon temizleme biriken kurumu söküp ardından aşınmaya sebep olacaktır.O yüzden hiç carbon temizlik yapılmamış 100.000 /150.000 200.000 km yi aşmış motorlara carbon clean yapmak risklidir.Tavsiye edilmez.

4.Aracınızın egzost sisteminde yer alan lambda sensörleri ve en önemlisi karışımı etkileyen egzost manifoldundaki birinci sensör yıprandığında okuma değerlerinde verimsiz olacaktır.120/160 tl gibi fiyat aralığında olan bu parçayı değiştirmediyseniz değiştirmenizi öneririm.

5.Aracınızı hava emme sisteminde bulunan parçaların temizliği periyodik aralıklarla yapılmalıdır.(Maf,kelebek,egr gibi)

6.Katalitik konvertörünüz iptal edilmemiş ve araçta mevcut ise tıkanmış olmadığından emin olunmalı.Konvertör motordan çıkan zehirli gazları filtrelediği gibi motorunda çabuk ısınmasına yardımcı olur.Geç ısınan motorda yakıt tüketimi normal değerlerden farklı olur.

7.Otomatik vites araçlarda çoğu kullanıcı tarafından yanlış bilinen bir noktada trafikte beklemede vites konumunun N (Neutral) pozisyona alınıp beklenmesidir.N pozisyonunda trafikte aracı bekleterek yakıt tüketiminin düşmesini beklemek yanlıştır.

8.Şanzuman türbününün ideal oranlarda görevini yerine getirmesi için şanzuman yağını belirli aralıklarda değiştirmeniz önerilir.


Bu işlemlerin ardından eğer aracınızın yakıt tüketimi normalden fazlaysa aracın aerodinamiğini etkileyen unsurlar gözden geçirilip tüketim miktarınızın normal olup olmadığı tekrar gözden geçirilmelidir.
Kutay Bal - İstanbul
Resim
+90 533 321 33 71
Sonraki

Dön SUZUKI EMME EKSOZ VE YAKIT SİSTEMLERİ

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir