Vitara Üst Kapak ve Pistonlara sekman değişimi

SUZUKİ MOTOR HAKKINDA SORU VE PAYLAŞIMLAR

Moderatörler: persumer, kaanka, *RESCUE*, Offroadpassion

Kullanıcı avatarı
Uzman Çavuş
Mesajlar: 718
Kayıt: 13 May 2010 08:16
Okunmamış mesajGönderilme zamanı: 24 Eyl 2010 09:56
Merhabalar

Geçtiğimiz günlerde Eşimin serviste vitaraya subap ayarı yaptırmak üzere gittiğimde siboplardan birinin ayarlanamaması sonucu başlayan ve üst kapak ta ne var ne yoksa yenilenmesi , alttaraftan açılan motorun ordan pistonlarda sekmanların değişimi ile tamamlanan motor temizleme operasyonu sırasında çekılen fotoları paylaşmak istedim

Resim

ust kapak açılıp subap ayarı yapılmaya çalışıldı

Resim

Motor sokuldu goömleklerde eğilme varmı kontrol edildi

Resim

yeni segman conta v.s. seti takıldı

Resim

pistonlar geri yerleştirilip motor tekrar kapatıldı bu arada en zor kısım sentesiymiş en temizi siz ustaya sökerken işaret koymasını işleyin (direk söylemeyin ayar oluyorlar inceden işleyin ;) morgulus )

şimdilik bira az bile olsa bir başlagıç yapıyorum, motor ile ilgili problemi olan arkadaşlar sorularını paylaşırlarsa hem ustat abilerimiz yardımcı olurlar ..

Bu arada benim motor problemlerimde yardımcı olan Çağlar abiye ve Hakan abiye çok teşekkurler..
**Kerim AKKIŞ
Kullanıcı avatarı
SITE ADMIN
Mesajlar: 11963
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
Okunmamış mesajGönderilme zamanı: 24 Eyl 2010 12:54
Kerim geçimiş olsun bu yaptığınız işleme piyasada yarım motor yapma derler, çok kötü durumda olmayan motorları diriltip kendine getirir.

Egazantirik zamanlamasında ise Egzantrik üzerindeki kasnak üzerinde E harfi hemen arkasındaki çentiğe denk getirilir.
Vitara Egzantrik Zamanlama.jpg


Krank üzerindeki kama ise üste getirilir veya aşağıdaki gibi markalanır..
Vitara Krank Zamanlama.jpg


Devamında ise kayışı takıp gergiyi yerine oturttukdan sonra tek marş.. ;)

Umarım açıklayıcı ve senin konuyu tamamlayıcı olmuştur. ;)
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli yetkilere sahip değilsiniz.

SITE ADMIN
Mesajlar: 9058
Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
Konum: İSTANBUL
Okunmamış mesajGönderilme zamanı: 24 Eyl 2010 14:48
muhtelif binek muhtelif suzuki motorlarından sonra bugünde bir V8 grand cherokee motoruna daha rektefiye yapmak için bugün motoru indirdik. Tembellik etmez takip edebilirsem resimlerim
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Kullanıcı avatarı
Uzman Çavuş
Mesajlar: 718
Kayıt: 13 May 2010 08:16
Okunmamış mesajGönderilme zamanı: 24 Eyl 2010 17:39
ÇAğlar Abi şüphesiz aynı olmaz ama hani öylesine fikir sahibi olmak açısından soruyorum benim masraf 400-500 TL arasında kalddı cherokee de nekadarı bulur? ;)
**Kerim AKKIŞ
Kullanıcı avatarı
Er
Mesajlar: 37
Kayıt: 06 Eyl 2010 23:56
Okunmamış mesajGönderilme zamanı: 27 Eyl 2010 15:38
Kerim bey geçmiş olsun , foruma yeni katıldım , benim aracında silindir kapak contası yandı nelerle karşılaşacağımı aşağı yukarı tahmin ediyorum ama siz bu olayı benden önce yaşadınız paylaşırsanız memnun olurum.
Kadri TOKTAŞ
Edremit/BALIKESİR
Güre
Vitara 1.6 JLX, 5K, 2000 model

"İnsanı yaşat ki, devlet yaşasın!" Şeyh Edebalı
Kullanıcı avatarı
Er
Mesajlar: 37
Kayıt: 06 Eyl 2010 23:56
Okunmamış mesajGönderilme zamanı: 27 Eyl 2010 15:42
Kerim bey birde parçaları nereden ve kaça temin edebildiniz ?
Kadri TOKTAŞ
Edremit/BALIKESİR
Güre
Vitara 1.6 JLX, 5K, 2000 model

"İnsanı yaşat ki, devlet yaşasın!" Şeyh Edebalı
Kullanıcı avatarı
Uzman Çavuş
Mesajlar: 718
Kayıt: 13 May 2010 08:16
Okunmamış mesajGönderilme zamanı: 27 Eyl 2010 19:09
Merhabalar Tüm Parçaları Adanada AKKAPILILAR dan temin ettim, 0 322 352 73 60
**Kerim AKKIŞ

SITE ADMIN
Mesajlar: 9058
Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
Konum: İSTANBUL
Okunmamış mesajGönderilme zamanı: 03 Eki 2010 20:59
duru2007 yazdı:ÇAğlar Abi şüphesiz aynı olmaz ama hani öylesine fikir sahibi olmak açısından soruyorum benim masraf 400-500 TL arasında kalddı cherokee de nekadarı bulur? ;)


Kerim senin işlem kapak rektefiyesi ve muhtemelen işçiliğin olmadı. Cherokeede isek komple motor yapıldı, cünkü kol çıkartmıştı araba..Parça masrafı dahi seninkinin 3 katından fazla (e motorda öyle 3 katından fazla) morgulus
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Kullanıcı avatarı
Ast Sub. Baş Çavuş
Mesajlar: 2202
Kayıt: 25 Oca 2010 22:06
Konum: İSTANBUL/MALTEPE/ALTINTEPE
Okunmamış mesajGönderilme zamanı: 03 Eki 2010 21:08
Hey subabını silindirini sevdiğim Suzuki. Az kaçar, az yakar, az para yer...
Suzuki way of life...

Koray Yamacı 1986
İstanbul Maltepe Altıntepe
A Rh(+)
1999 Grand Vitara 2.5 v6
Unutmayın.! Yaktığınız can kadar canınız yanacak ve üzdüğünüz kadar üzüleceksiniz..
Hz. Muhammed (sav)

SITE ADMIN
Mesajlar: 9058
Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
Konum: İSTANBUL
Okunmamış mesajGönderilme zamanı: 03 Eki 2010 21:24
yarın size işyerinden fırsat olursa parça perakende fiyatlarını yazayım da görün. Aslında birim fiyatları bizimkilerle çok farklı değil haksızlık etmeyelim, sorun her şeyden bizmkilerin iki katı kullanmak zorunda kalmak. Piston 4 değil 8, yataklar 8 değil 16 , ıvır 10 değil 20 zıvır 20 değil 40... gibi öyle olunca haliyle x2 oluyor
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Kullanıcı avatarı
Uzman Çavuş
Mesajlar: 718
Kayıt: 13 May 2010 08:16
Okunmamış mesajGönderilme zamanı: 05 Eki 2010 07:15
Doğru tahmin çağlar abi benim işçiliksiz masrafım 300tlde kaldı tahmini bişey ekledim,ama gerçekten herşey X2 çok pahalı ben yapılmış halini görünce suzinin ZJ hevesim biraz gitti zira ne bunun yaptığını yapabilir nede bukadar az yakabilir..bence "Az yakar Az kaçar çokta doğru değil ..asfaltta 120-130 yeter arazide zaten 4L de anlaşılmıyorki ben gaza basıyorum kukruyor sanırım çamurda ZJ de aynını yapacak çok birşey değişmez belki tırmanışlarda ben bazen hızlanıp vuruyorum o hızlanmadan guçle çıkar o kadarda olsun ...Ah suzi ahhh biraz geniş olsan ..
**Kerim AKKIŞ
Kullanıcı avatarı
Uzman Çavuş
Mesajlar: 718
Kayıt: 13 May 2010 08:16
Okunmamış mesajGönderilme zamanı: 05 Eki 2010 07:20
BİLECİKLİ yazdı:Kerim bey geçmiş olsun , foruma yeni katıldım , benim aracında silindir kapak contası yandı nelerle karşılaşacağımı aşağı yukarı tahmin ediyorum ama siz bu olayı benden önce yaşadınız paylaşırsanız memnun olurum.


Bu arada kusura bakmayın cevap biraz eksik olacaktır en iyisini Çağlar abiler verecektir ama muhtemel anladığım kadarı ile hararete bağlı ust kapak contasını yaktıysanız ust kapagın eğilmiş olması olası rektefiyeci duzeltiyor, ha geri kalanları bende tam bılıyorum dersem yalan olur...
**Kerim AKKIŞ

SITE ADMIN
Mesajlar: 9058
Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
Konum: İSTANBUL
Okunmamış mesajGönderilme zamanı: 05 Eki 2010 10:19
Ezbere konuşup yanlışıp yönlendirmek çok doğru değil ama Kerimin de dediği gibi üst kapak rektefiye işlemin girecek eğer tolere edebilir düzeydeyse taşlanır muhtemel işlemleri görür, bunınla birlikte conta takımı, ve rektefiyecinin isteyeceği diğer parçalar da değişerek işlem yapılır. Ama burada esas olan "kapak contası yandı" dediğinizde hararet motora ne kadar zarar verdi, sadece üst kapak ile mi sınırlı kaldı.... bunları tespit etmek gerekir. Her motor revizyonunda farklı bir hikaye işlem vardır.
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul

Dön SUZUKI MOTOR / SUZUKI ENGINE

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: bozkoy ve 9 misafir


cron