Suzuki Vitara JLX / Motor Conta Seti Değişimi ve Hararet
Gönderilme zamanı: 09 Eyl 2012 12:59
2000 model 315000 km' deki 1.6 JLX imde son bir kaç aydır, sabahları 5-10 sn duman atma ve buna orantılı yağ eksiltme vardı.
İlk zamanlar bu durumu benim tam sentetik düşük viskoziteli yağ kullanmama ve havaların da aşırı sıcak olmasına bağlayıp çok umursamamıştım.
Fakat hem yağı değiştirmeme hem de havaların özellikle geceleri ve sabahları serinlemesine rağmen sabah attığı dumanda ve yağ eksiltmede değişim olmayınca perşembe günü Antalya'daki Ramazan Tez Usta'mıza gittim.
Önceden konuşmamızda Ramazan Abi sıkıntının sübap lastiklerinin değişimi ile giderileceğini söylemişti.
Geceden aracı tamirhanenin önüne park edip soğumasını bekledim.
Sabah Ramazan Usta ve ekibi motoru sökmeye başladılar.
Kapak rektefiyeciye gönderilip kontrol edildi, sübap lastikleri değiştirilip kapakta başka sorun olmadığı söylendi.
Usta da Stone marka Japon malı takım conta seti ile motordaki contaları yeniledi.
Sökülen parçalar temizlenip- genel kontroller yapıldı, gereken ufak tefek sorunlar giderildi, motor toplandı.
Sübap ve avans ayarları yapıldı.
Test sürüşü sonrası akşam 5 gibi yola çıkıp geri döndüm.
Araç çalışır çalışmaz sesde bariz azalma oldu.
Üç gündür duman atma olmadı.
600 km yol yaptım, yağda da eksilme yok.
Çekişte hissedilir iyileşme ve yakıtta hafif düşme oldu.
Buraya kadar her şey güzel, zaten bunları cafe bölümünde de yazmıştım.
Fakat bana göre ilginç bir durum var ki zaten konuyu da bunun için açtım.
Biliyorsunuz bende orjinal hararet göstergesi dışında ikinci dijital bir gösterge daha var. Bu dijital gösterge veriyi aracın orjinal ısı sensöründen yani hararet müşüründen alıyor.
Motorda yapılan işlemler sonrası benim gösterge eskisine nazaran 8 -9 derece daha fazla gösteriyor.
Örneğin daha önce şehir içinde en fazla 85 e çıkıp, sabit hızda uzun yol giderken derece 77-78 iken şimdi şehir içinde 92 ye kadar çıkıyor, sabit hızda uzun yolda da 86-87 gösteriyor.
Motor sökülüp takılırken radyatör de söküldüğünden kesin bilmiyorum ama 1-1.5 lt civarı antifriz-su karışımı kaybı oldu, bu kaybı tamamlarken sadece su kullandık, yani antifriz yoğunluğu azalmış oldu. Sebep bu olabilir mi?
Ya da motor sökülünce tüm parçalar tinerle temizlendiğinden, içerdeki kir pas gidip araç daha iyi mi ısınmaya başladı?
Bir şey yapmam gerekir mi?
Teşekkürler.
İlk zamanlar bu durumu benim tam sentetik düşük viskoziteli yağ kullanmama ve havaların da aşırı sıcak olmasına bağlayıp çok umursamamıştım.
Fakat hem yağı değiştirmeme hem de havaların özellikle geceleri ve sabahları serinlemesine rağmen sabah attığı dumanda ve yağ eksiltmede değişim olmayınca perşembe günü Antalya'daki Ramazan Tez Usta'mıza gittim.
Önceden konuşmamızda Ramazan Abi sıkıntının sübap lastiklerinin değişimi ile giderileceğini söylemişti.
Geceden aracı tamirhanenin önüne park edip soğumasını bekledim.
Sabah Ramazan Usta ve ekibi motoru sökmeye başladılar.
Kapak rektefiyeciye gönderilip kontrol edildi, sübap lastikleri değiştirilip kapakta başka sorun olmadığı söylendi.
Usta da Stone marka Japon malı takım conta seti ile motordaki contaları yeniledi.
Sökülen parçalar temizlenip- genel kontroller yapıldı, gereken ufak tefek sorunlar giderildi, motor toplandı.
Sübap ve avans ayarları yapıldı.
Test sürüşü sonrası akşam 5 gibi yola çıkıp geri döndüm.
Araç çalışır çalışmaz sesde bariz azalma oldu.
Üç gündür duman atma olmadı.
600 km yol yaptım, yağda da eksilme yok.
Çekişte hissedilir iyileşme ve yakıtta hafif düşme oldu.
Buraya kadar her şey güzel, zaten bunları cafe bölümünde de yazmıştım.
Fakat bana göre ilginç bir durum var ki zaten konuyu da bunun için açtım.
Biliyorsunuz bende orjinal hararet göstergesi dışında ikinci dijital bir gösterge daha var. Bu dijital gösterge veriyi aracın orjinal ısı sensöründen yani hararet müşüründen alıyor.
Motorda yapılan işlemler sonrası benim gösterge eskisine nazaran 8 -9 derece daha fazla gösteriyor.
Örneğin daha önce şehir içinde en fazla 85 e çıkıp, sabit hızda uzun yol giderken derece 77-78 iken şimdi şehir içinde 92 ye kadar çıkıyor, sabit hızda uzun yolda da 86-87 gösteriyor.
Motor sökülüp takılırken radyatör de söküldüğünden kesin bilmiyorum ama 1-1.5 lt civarı antifriz-su karışımı kaybı oldu, bu kaybı tamamlarken sadece su kullandık, yani antifriz yoğunluğu azalmış oldu. Sebep bu olabilir mi?
Ya da motor sökülünce tüm parçalar tinerle temizlendiğinden, içerdeki kir pas gidip araç daha iyi mi ısınmaya başladı?
Bir şey yapmam gerekir mi?
Teşekkürler.