1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Suzuki Vitara JLX / Motor Conta Seti Değişimi ve Hararet

Gönderilme zamanı: 09 Eyl 2012 12:59
gönderen ABDULLAH
2000 model 315000 km' deki 1.6 JLX imde son bir kaç aydır, sabahları 5-10 sn duman atma ve buna orantılı yağ eksiltme vardı.
İlk zamanlar bu durumu benim tam sentetik düşük viskoziteli yağ kullanmama ve havaların da aşırı sıcak olmasına bağlayıp çok umursamamıştım.
Fakat hem yağı değiştirmeme hem de havaların özellikle geceleri ve sabahları serinlemesine rağmen sabah attığı dumanda ve yağ eksiltmede değişim olmayınca perşembe günü Antalya'daki Ramazan Tez Usta'mıza gittim.
Önceden konuşmamızda Ramazan Abi sıkıntının sübap lastiklerinin değişimi ile giderileceğini söylemişti.
Geceden aracı tamirhanenin önüne park edip soğumasını bekledim.
Sabah Ramazan Usta ve ekibi motoru sökmeye başladılar.
Kapak rektefiyeciye gönderilip kontrol edildi, sübap lastikleri değiştirilip kapakta başka sorun olmadığı söylendi.
Usta da Stone marka Japon malı takım conta seti ile motordaki contaları yeniledi.
Sökülen parçalar temizlenip- genel kontroller yapıldı, gereken ufak tefek sorunlar giderildi, motor toplandı.
Sübap ve avans ayarları yapıldı.
Test sürüşü sonrası akşam 5 gibi yola çıkıp geri döndüm.
Araç çalışır çalışmaz sesde bariz azalma oldu.
Üç gündür duman atma olmadı.
600 km yol yaptım, yağda da eksilme yok.
Çekişte hissedilir iyileşme ve yakıtta hafif düşme oldu.
Buraya kadar her şey güzel, zaten bunları cafe bölümünde de yazmıştım.
Fakat bana göre ilginç bir durum var ki zaten konuyu da bunun için açtım.
Biliyorsunuz bende orjinal hararet göstergesi dışında ikinci dijital bir gösterge daha var. Bu dijital gösterge veriyi aracın orjinal ısı sensöründen yani hararet müşüründen alıyor.
Motorda yapılan işlemler sonrası benim gösterge eskisine nazaran 8 -9 derece daha fazla gösteriyor.
Örneğin daha önce şehir içinde en fazla 85 e çıkıp, sabit hızda uzun yol giderken derece 77-78 iken şimdi şehir içinde 92 ye kadar çıkıyor, sabit hızda uzun yolda da 86-87 gösteriyor.
Motor sökülüp takılırken radyatör de söküldüğünden kesin bilmiyorum ama 1-1.5 lt civarı antifriz-su karışımı kaybı oldu, bu kaybı tamamlarken sadece su kullandık, yani antifriz yoğunluğu azalmış oldu. Sebep bu olabilir mi?
Ya da motor sökülünce tüm parçalar tinerle temizlendiğinden, içerdeki kir pas gidip araç daha iyi mi ısınmaya başladı?
Bir şey yapmam gerekir mi?
Teşekkürler.

Re: Motor Conta Seti Değişimi ve Hararet

Gönderilme zamanı: 09 Eyl 2012 23:09
gönderen hunter133
selamlar abdullah bey öncelikle geçmiş olsun...aynı durum benim aracımda da var ustaya sorduğumda o da subap lastiği demişti çok önemli olmadığını söylemişti ben de pek üstünde durmadım ama yine de aklıma takılıyo ,benim aracta 10000 km de 1 litreye yakın eksiltiyo yaklaşık 800ml ara sıra 100 200 ml ekliyorum size sorum yaptırdığınız işin parça ve işçilik olmak üzere maliyeti nedir ?ve çok zamn alıyormu yani sadece üst kapak acılıyor değil mi? teşekkürler

Re: Motor Conta Seti Değişimi ve Hararet

Gönderilme zamanı: 11 Eyl 2012 17:58
gönderen ABDULLAH
hunter133 yazdı:selamlar abdullah bey öncelikle geçmiş olsun...aynı durum benim aracımda da var ustaya sorduğumda o da subap lastiği demişti çok önemli olmadığını söylemişti ben de pek üstünde durmadım ama yine de aklıma takılıyo ,benim aracta 10000 km de 1 litreye yakın eksiltiyo yaklaşık 800ml ara sıra 100 200 ml ekliyorum size sorum yaptırdığınız işin parça ve işçilik olmak üzere maliyeti nedir ?ve çok zamn alıyormu yani sadece üst kapak acılıyor değil mi? teşekkürler
Aracınızın km'sini bilmiyorum ama bir JLX için bence 10000 km'de 1 lt eksiltme başka bir sıkıntı yoksa normaldir.
Benim aracımda da ilk önce bu tip bir eksiltme vardı ama, duman yoktu.
Sonra önceki mesajımda bahsettiğim motor soğukken sadece sabahları 3-5 sn duman başladı, birkaç ay sonra artık sadece sabahları değil motor stop ettikten sonra 3-4 saat geçip tekrar çalışınca da duman yapmaya hatta 10-15 km vites boşta gidip de sonra gaza birden yüklenince dahi duman atmaya başladı ve yağ eksiltme de arttı.
Siz de bu tip belirtiler yoksa ustanızın dediği gibi bakım çok acil olmayabilir ama yine de yapmakta fayda var.
Yapılan işlem ve parça fiyatları şöyle: Stone marka takım conta seti alınarak motordaki tüm contalar ve sübap lastikleri değişti,
sökülen parçaları temizlemek için 5 lt selülozik tiner kullanıldı,
motor ustası söküp toplama, temizlik işleminin yanısıra sübap ve avans ayarlarını yaptı.
Ayrıca sübap lastiklerinin değişimi ve genel kontrol için kapak rektefeciye gidip geliyor.
Bu işlemler için toplam ödediğim ücret 560 TL.
Ben ustaya tek kalem ödeme yaptığımdan hesap ayrıntısı bilmiyorum, fakat usta conta seti için parçacıları aradığında 230 TL fiyat istediler, usta pazarlıkla fiyatı düşürmeye çalışıyordu.
Zaman olarak ise ben tamirhane açılmadan motorun soğuması için zaman kaybı yaşamayayım diye , 3.5 saat öncesinden gidip aracı stop ettim.
Saat 8.30 gibi 2 kişi sökmeye başladı, saat 9 gibi asıl usta da işe dahil oldu, kapak rektefiyecide yaklaşık 2 saat kaldı.
Son kontroller, ayarlar, test sürüşü sonrası yola çıkışım 17:00 gibi idi.
Motor soğuk olmak şartıyla ortalama 8-9 saatlik bir işlem.
Sadece üst kapak açılıyor ama benim gibi daha önce üst kapak açıldığını görmemiş biriyseniz basit bir işlem zannetmeyin, radyatör, hava filtre kutusu, manifold, eksoz vs.... çok parça sökülüyor, uzun zahmetli bir işlem.
Son olarak 1500-2000 km kadar sonra tekrar sübap ayarı yapılması gerekiyormuş. Bu da motor soğuk olmak şartıyla yaklaşık 1 saat sürüyormuş.

Re: Motor Conta Seti Değişimi ve Hararet

Gönderilme zamanı: 11 Eyl 2012 20:34
gönderen hunter133
ayrıntılı bilgilendirmeniz için teşekkür ederim benim jlx 185000 de şuan yaklaşık 5000 km dir böyle. bir sıkıntı hissetmiyorum şuan o yüzden erteleyebildiğiim kadar ertelemeyi düşünüyorum bir de maliyetli de bi iş 100 200 e bitecek bişe olsa neyse der insanda.... yapılan işte az değil tabi artı üst kapak açılmışken sekman atmak ta iyi olmazmıydı bir de sizn aracın genleşme kabındaki suda eksilme oluyor muydu..

Re: Motor Conta Seti Değişimi ve Hararet

Gönderilme zamanı: 12 Eyl 2012 07:55
gönderen ABDULLAH
hunter133 yazdı:ayrıntılı bilgilendirmeniz için teşekkür ederim benim jlx 185000 de şuan yaklaşık 5000 km dir böyle. bir sıkıntı hissetmiyorum şuan o yüzden erteleyebildiğiim kadar ertelemeyi düşünüyorum bir de maliyetli de bi iş 100 200 e bitecek bişe olsa neyse der insanda.... yapılan işte az değil tabi artı üst kapak açılmışken sekman atmak ta iyi olmazmıydı bir de sizn aracın genleşme kabındaki suda eksilme oluyor muydu..
Segman değişimi konusunda usta gerek olmadığını söyledi.
Benim araçta önceki mesajımda bahsettiğim yağ eksiltme dışında su eksilmesi veya yağa su karışması gibi bir durum yoktu.